Referenties van onze gasten

Home ▶ referenties kuurreizen

Boedapest en Hajdúszoboszló

Al vele jaren ga ik met Vita Sana naar volle tevredenheid op een individuele kuurreis naar Boedapest en Hajdúszoboszló. Het is allemaal goed geregeld en je krijgt goed advies over de verschillende kuuroorden.

Willy

“Goede ervaringen in hotel beke” hajduszoboszlo

Hier een klein berichtje voor Vita Sana en voor stichting Kuren met Reuma.

Ik wilde laten weten dat het goed is bevallen en is verlopen wat betreft de reis (geen vertragingen).
Op de luchthaven in Eindhoven kwam ik een bekende tegen die ook ging kuren in hotel Beke. Wat toevallig!

Het kuuroord was zeer goed. Ik had een 2 persoonskamer met balkon. Het was zeer schoon.
Het eten was ook heel erg goed en het kuren was perfect. Ik verbleef 21 dagen en had 45 behandelingen. 4 kuren en 1 goede massage per dag. Dit waren verschillende behandelingen zoals bijvoorbeeld magneet therapie voor verbetering van de bloedsomloop.

Door de massages en de gymnastiek werd mijn lichaam beter/soepeler. Alles was goed.

Normaal heb ik tijdens het kuren nog wel eens last van darm- en buikklachten en voel me dan niet lekker maar dat heb ik in deze 3 weken niet mee gemaakt.

Het is mij zeer goed bevallen en ik ben blij dat ik het gedaan heb om te gaan kuren in Hotel Beke.

Bedankt voor het regelen.

Zeer vele groeten uit Maastricht,

Victor Seuren

Maastricht

“Vita Sana Kuurreizen maakt haar woorden méér dan waar”

Ons verblijf in Hajdúszoboszló in hotel Béke was niet alleen een geweldige ervaring, maar ook een fantastische belevenis. Je moet het kuren dan ook echt zelf ervaren om te begrijpen welk een bijzondere belevenis het is!

Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik dit niet al veel eerder gedaan heb. Het geeft zo’n bijzonder gevoel. Je vergeet je pijntjes en problemen er helemaal.

Het is moeilijk te beoordelen of klachten echt kunnen verdwijnen. Per slot waren wij er maar elf dagen. Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat gewrichtsklachten minder werden en dat huidaandoeningen, zoals eczeem zelfs helemaal kunnen verdwijnen. Ik weet niet of de reumatische en andere aandoeningen bij iedereen verminderen. Ik heb heel wat mensen gesproken die lovend spraken over de resultaten. Velen komen dan ook voor een jaarlijkse “onderhoudsbeurt” terug en nemen dan een twee- of drieweekse kuur. Sommigen waren er al voor de 14e keer. Dat zal toch wel wat zeggen. Ik denk overigens dat een week niet voldoende is om echt resultaat te hebben.

In elk geval is het heel fijn om de hele dag niets anders te doen dan met jezelf bezig te zijn. Mijn man houdt helemaal niet van strandvakanties, maar deze kuurreis vond hij zo plezierig dat ook hij echt kon genieten van het niets-doen. Alhoewel dat een zeer drukke aangelegenheid kan zijn. Immers je gaat het thermale water in, na 20 minuten gelegen, gezeten, gelopen of gedobberd te hebben, ga je eruit om lekker in het zonnetje op een van de vele ligbedden te luieren, om daarna een modderbad, massage of andere behandeling te ondergaan, weer uit te rusten, weer het thermale bad in, uitrusten, dobberen of zwemmen in een van de gewone baden…., Nou ja, gewoon. Je hebt de keuze uit diverse baden met temperaturen tussen de 28 en 37 graden, met en zonder bubbels, stroomversnelling, douches. Dan weer een behandeling en begint het ritueel van voren af aan. En er is zelfs een vijftigmeterbad. Lekker om ’s ochtends mee te beginnen en ’s avonds mee af te sluiten. Niet alleen goed voor je conditie, maar ook voor je bewegingsapparaat. De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ik geen klap zin had om van dat grote bad gebruik te maken. Mijn man dwong me niet echt, maar raadde het wel sterk aan. En raad eens. Vanaf de derde dag zwom ik uit mezelf met veel plezier elke ochtend 25 tot 30 baantjes achter elkaar en sloot ’s avonds af met een baantje of twee. En missen dat ik dat nu thuis doe!!!!

En dan dat microklimaat. Wat een weldadigheid na de langdurige winterperiode in Nederland. Je weet niet wat je meemaakt. Wij hadden begin mei elke dag zon met temperaturen tussen de 28 en 35 graden. En niemand smeerde zich in met zonnebrandcrème en niemand had last van zonnebrand.

We hadden een fantastisch hotel met een hoog voorzieningenniveau: Béke, een viersterrenhotel van de Hunguest Group. Een groot pluspunt is dat het een eigen bad- en kuurcentrum heeft met een heel grote tuin met voldoende stoelen en ligbedden en ruimte genoeg voor iedereen, zowel in de zon als in de schaduw. Het is echt heel fijn dat je voor de behandelingen niet weg hoeft. De dokter heeft in het centrum dienst en is altijd bereikbaar. Na het onderzoek wordt bepaald welke behandelingen voor jou het beste zijn. Met het briefje ga je dan naar de afsprakenbalie en plan je in overleg de afspraken in. Vervolgens krijg je een behandelschema mee, waarop tijdstip, type behandeling en het nummer van de behandelkamer staat. Dat belangrijke document draag je dus steeds bij je en laat je dan ook elke keer aan de therapeuten/medisch personeel zien. Mocht het zo zijn dat je om welke reden dan ook een afspraak wilt wijzigen, dan is dat geen enkel probleem. Je gaat gewoon naar de balie en het wordt voor je geregeld. Ook als je de dokter tussendoor nog eens wilt consulteren.

Omdat het hotel haar gasten van badjassen voorziet, kun je zo van je kamer naar het behandelcentrum, het (thermale) bad, de sauna en eventueel tussendoor weer terug naar je kamer met balkon. Overigens heeft men twee saunalandschappen: een voor gasten die graag met badkleding de sauna ingaan en een voor hen die dat graag zonder willen doen. De gasten zijn van diverse nationaliteiten, voornamelijk Duitsers, Polen, Hongaren en Roemenen. De sfeer is ongedwongen. Het personeel heel vriendelijk en behulpzaam. Ook in het restaurant. Er wordt nooit iets opgedrongen. Wat ik als prettig ervaren heb, is dat je niet wordt niet verplicht om drinken bij je eten te bestellen als je daar geen zin in hebt. De meesten spreken wel Engels of Duits. Het eten is echt om te genieten. Kwalitatief goed en volop keuze. Ik heb nog nooit zulke lekkere jam gegeten (wel 8 soorten). Het was jammer dat mijn moeder er niet was, want wat zou ze genoten hebben van al die taartjes als dessert. Het verblijf is op basis van halfpension, waarbij je kunt kiezen of je ’s middags of ’s avonds warm wilt eten. Wel zo gemakkelijk als je wilt deelnemen aan excursies of zelf op pad wilt gaan. Ja, wij hebben echt genoten. Het heeft ons goed gedaan. Ik denk dan ook dat je jezelf geen beter cadeau kunt geven dan zo’n weldadig verblijf.

P.S. Ik heb nog een klein onderzoekje gedaan (afkomst verloochent zich niet) en wat ik zo gezien heb, is hotel Béke de beste keus in Hajdúszoboszló. In elk geval voor ons.

Herma

Herma Bus

Enschede

“Kuren in Hotel Aqua Sol, is zeker voor herhaling vatbaar”

Kuren doen wij al jaren en tot op heden hadden wij nog geen ervaringen met Hongarije.
En dit jaar, hebben wij via Vita Sana Kuurreizen een kuurreis naar hotel Aquasol in Hajduszoboszlo geboekt.
Hotel Aquasol is een 4 sterren hotel en zeker voor herhaling vatbaar!! Alles was super goed verzorgd en geregeld.
De kamers werden goed schoon gemaakt. In het restaurant en in het hotel werd veel aandacht besteed aan de gasten.
In het restaurant werd voor mensen met dieet wensen zelfs een heerlijke maaltijd geserveerd.
Het personeel was zeer vriendelijk en door het medisch personeel werd ook adequaat gereageerd.
Ook het kuuroord was erg prettig. Ook hier was het schoon en de kwaliteit van de behandelingen waren goed. Na een bezoek aan de arts hadden wij ieder een aangepast programma. De behandelingen bestonden o.a. uit hydrotherapie en electrotherapie.
De massages waren ook zeer goed, want de pijnklachten werden duidelijk minder.
In het hotel aan de receptie, werd door het personeel Duits en Engels gesproken. Via de receptie hoorden wij dat Hajduszoboszlo ook wel het Mekkka van de reuma wordt genoemd en dat het kuuroord Hungaro Spa en Hotel Aqua Sol maar ook het kuuroord/ hotel Béke een kwaliteitskeurmerk van het Ministerie van Volksgezondheid hebben gekregen. Dat hebben wij wel gemerkt want hotel Aqua Sol en Hungaro Spa waren echt ook echt 4 sterren waard.

Mw. Plettenburg

mei 2015

“Is hotel Béke de moeite waard?”

WY HEBBEN HET HEEL ERG NAAR ONS ZIN GEHAD IN HET KUUROORD HUNGUEST HOTEL BEKE.

SAMEN MET CARLA. DAT IS MYN SCHOONZUS EN GAAN WE AL 12 JAAR KUREN.

WIJ ZIJN 4 JAAR NAAR ROEMENIE GEWEEST EN 8 MAAL IN TURKIJE.

OMDAT WE HET GOEDE KUUROORD NOG NIET HADDEN GEVONDEN, WILDEN WIJ HET IN HONGARYE PROBEREN EN ZO KWAMEN WE IN CONTACT MET VITA SANA.

VITA SANA REGELDE VOOR ONS HET KUUROORD BEKE. VITA SANA GING IN EINDHOVEN OP DE LUCHTHAVEN ONS OOK HELPEN MET INCHECKEN.

IN HONGARIJE WERDEN WE VAN HET VLIEGVELD AFGEHAALD EN NAAR HET HOTEL GEBRACHT. DAAR WERDEN WE GOED VERWELKOMT EN S’AVONDS GINGEN WE IN HET HOTEL ETEN.

DE VOLGENDE MORGEN GING DE MANAGER MET ONS NAAR DE REUMATOLOOG. ZIJ BESPRAK MET ONS DE KUREN EN WE WERDEN OVERGEDRAGEN AAN BIANCA. BIANCA WAS ONZE CONTACTVROUW EN GING MET ONS HET KUUROORD BEKIJKEN .

WE WISTEN NIET WAT WE ZAGEN EN WE KEKEN ONS OGEN UIT. ZO MOOI, ZO SCHOON EN ALLES EVEN ORDELIJK. DE GRONDEN ZIJN VOORZIEN VAN STRIPS ZODAT JE NIET KUNT UITGLIJDEN. GEWELDIG!!!

DE KAMERS ZIJN GOED. DE KUREN ZIJN GEWELDIG. AL DE BEHANDELINGEN ZIJN INDUVIDUEEL. OVERAL WORD JE LIEFDEVOL BEHANDELD. DE THERAPEUTEN KOMEN STEEDS INFORMEREN OF ALLES GOED GAAT.

HET IS IN ÉÉN WOORD GEWELDIG!!! ZOIETS HEBBEN WIJ NOG NOOIT ERVAREN!!!!

VOOR ONS IS HET EENVOUDIG GEWORDEN. WIJ GAAN IN HET VERVOLG NAAR BEKE IN HONGARIJE HET IS EEN PARADIJS OP AARDE.

MEVROUW H. RIPHAGEN EN MEVROUW C.ROEG

september 2014

“Kuren doe ik al jaren maar ik had geen ervaringen met Hongarije”

Kuren doe ik al jaren maar ik had geen ervaringen met Hongarije.
Tot dat ik op de website van Vita Sana terecht kwam en contact opnam. Eerst wilde ik kuren in hotel Béke, omdat ik daar goede berichten over had gelezen maar na het gesprek met de medewerker van Vita Sana, was ik enthousiast geworden over hotel Flora in Eger.

Ik ben samen met mijn man naar Boedapest gevlogen en heb daar de trein genomen naar Eger. Een leuke rit en tijdens deze rit zagen we ook nog iets van de omgeving.

Hotel Flora ligt erg centraal en ligt naast de thermale waterbronnen. In de openlucht zijn er verschillende waterbronnen. Zelfs een Radonbad waar je niet langer dan 10- 15 minuten in mag zitten. Het is een soort stadsbad dat voor de gasten van hotel Flora gratis is.

De behandelingen zijn ook goed. Bij aankomst heb je een afspraak met de arts die voor je een programma samen stelt. Ik was vooral erg tevreden over de massages.
De behandelkamers zijn ook erg schoon en personeel is erg aardig.
Na het avondeten ging ik vaak nog wel een stukje wandelen met mijn man en vanuit hotel Flora loop je zo het stadje in waar een gezellige sfeer hangt.

mevrouw J. de Haan

Offerte aanvragen

Wilt u een reservering maken. Vraag dan nu direct een offerte aan.